مصاحبه آرشیو خبر ها
آریگو ساکی: « یوونتوس در اروپا متقاعد کننده  ظاهر نشده است. » [تکمیلی]

آریگو ساکی: « یوونتوس در اروپا متقاعد کننده ظاهر نشده است. » [تکمیلی]

آریگو ساکی سرمربی سابق میلان می گوید عنوان اسکودتو برای یوونتوس کافی نیست، چرا که در نهایت عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان است که به حساب می آید.

 

بیانکونری به دنبال کسب پنجمین اسکودتوی متوالی خود است و در حال حاضر با سه امتیاز نسبت به ناپولی در صدر جدول سری آ قرار گرفته است.

 

مردان آلگری فصل گذشته به فینال لیگ قهرمانان رسیدند و ساکی معتقد است که آن ها باید در لیگ قهرمانان قدرتمندتر از این ظاهر شوند.

 

ساکی در این باره به La Presse گفت:

 

یووه از نظر انسجام و قدرت تیمی 10 سال جلوتر از بقیه تیم های ایتالیا قرار دارد. با این حال آن ها در فرهنگ فوتبالی خود واژگان محدودی دارند. در آن زمان ما در میلان سه واژه مهم داشتیم: برنده شدن، متقاعد کردن، سرگرم کردن. در حالی که در یووه تنها بردن معنی دارد.و این یک نقطه ی ضعف است. آن ها می گویند ما در ایتالیا به بردهای خود ادامه می دهیم، من می گویم روزنبرگ همیشه در لیگ نروژ جام قهرمانی را برنده می شود، اما در نهایت این لیگ قهرمانان است که ارزشمند محسوب می شود و یووه در اروپا با چالش روبه رو است.

 

در حال حاضر آنتونیو کنته سرمربی سابق یوونتوس رهبری آتزوری را در رقابت های یورو 2016 در اختیار دارد و ساکی امیدوار است یک رویکرد شجاعانه از تیم کنته در این رقابت ها ببیند.

 

کنته یک پدیده واقعی است، تنها کاری که باید انجام دهد این است که خود را از سبک ایتالیایی مشخصی رها کند. این بدین معنی است که او باید منسجم تر باشد، امروز توتال فوتبال و سبک فوتبال ایتالیایی با هم سنخیتی ندارند. من سرمربیگری کنته را دیده ام، او از ایده های روشن، استعداد و خلاقیت برخوردار است. حالا زمان آن رسیده است که ترس را از وجودش خارج کند، بازی کردن با احساس بی کفایتی کافی است، ما توپ را در اختیار داریم، نه دیگران.

 

ساکی در ادامه مورد کلودیو رانیری، کارلو آنجلوتی صحبت کرد.

 

رانیری با یک سبک فوتبالی ناموزون موفق به خلق یک شاهکار شده است، او سرمربی فوق العاده ای است، او از کیفیت های تیمش نهایت استفاده را می کند.

 

کارلو آنجلوتی رویکرد متفاوتی دارد و در حقیقت قهرمانی ها همیشه برای او در دسترس هستند. باید به رئال مادرید کنونی نگاه کنید که با همان بازیکنان چگونه بازی می کند.

 

آلگری؟

 

من سرمربیان فوتبال را در سه گروه قرار می دهم. گروه اول که تعداد کمی از سرمربیان در این گروه قرار می گیرد افرادی هستند که سبک بازی را در مرکز پروژه خود قرار می دهند. گروه دوم آن هایی هستند که از سبک های مختلف پیروی می کنند بدون اینکه در مورد آن ها تفکر زیادی داشته باشند. دسته سوم سرمربیانی هستند که گذشته را رها نکرده اند و تنها با یک سبک فوتبالی بازی می کنند. به نظر من آلگری بین دو گروه اول و دوم قرار دارد. او تاکتیسین فوق العاده ای است و می داند چگونه بازی را تغییر دهد، اما او نمی تواند تنها با برنده شدن قانع شود.

 

ما از دوره ی دیکتاتوری تاکتیکی برمی خیزیم که در آن ایده اولیه در فوتبال گل نخوردن است. امروز سرمربیان زیادی هستند که ایده های فوتبالی مختلفی دارند. از این دسته سرمربیان می توانم به اوزه بیو دی فرانچسکو، لوچیانو اسپالتی، مائوریتسیو ساری، پائولو سوسا و مارکو جیامپائولو اشاره کنم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
محمد پارسافر
محمد پارسافر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: